Ви знаходитесь тут:
- Головна
- Методична робота

Освіта - стратегічна основа розвитку особистості, суспільства, нації і держави, запорука майбутнього. Це - важлива галузь трудової зайнятості понад третини населення держави, найбільш масштабна складова державного устрою, його політичної, соціально - економічної, культурної і наукової організації.
А ключова роль в освіті належить вихователю. Він перший відкриває серця своїх малюків до добра.

Але через діяльність педагога відбувається ставлення громадянина як особистості і фахівця, змінюється інтелектуальний та духовний потенціал нації.
Методична робота спрямована на виховання у педагогів вимогливості до своєї праці, бажання пошуку більш раціональних методів навчання і виховання, розвитку творчих якостей педагогів, підвищення їхньої кваліфікаційної майстерності.

Планування освітньо-виховної діяльності з дітьми дошкільного віку у дошкільному навальному закладі здійснюється згідно вимог листів Міністерства освіти і науки України „Планування роботи в дошкільних навчальних закладах“, „Про організацію роботи з дітьми дошкільного віку“ та Освітньої програми від двох до семи років "Дитина". У ДНЗ на високому рівні здійснюється виконання державних вимог щодо рівня розвитку виховання та навчання дітей дошкільного віку.Педагогічний колектив працює в системі особистісно-орієнтованої освіти, в якій навчання, виховання та соціалізація є єдиним процесом, що розвиває особистість та адаптує її до навколишнього світу.Поряд з традиційними засобами ознайомлення дітей зі світом людей (екскурсії, зустрічі з цікавими людьми, етичні бесіди, спостереження, ігри на соціальну тематику),

впроваджуємо уроки Доброти, роботи з етичними казками, подорожі до країни Милосердя; психотехнології та гімнастика почуттів,енергетичні вправи "Серце на долоні", "Тепло рук друга";ігрові технології: "Квітка доброти", "Промінчик людяності";ситуації морального вибору: "Порівняльні, оцінювальні, проблемні";складання родового дерева, розгляд сімейних фотографій;Діагностичні методи: малюнок "Моя сім’я".
Специфіка організації навчальної діяльності дошкільників з морально - етичного виховання на занятті визначає переважне застосування групових форм.

Вихователі у роботі з малюками сприяють накопиченню досвіду доброзичливих взаємин з однолітками, вчать дітей вмінню гратися. Після читання пропонують дітям висловлювати своє ставлення до персонажів. Проводять анологію з поведінкою дітей не називаючи конкретних імен.

Виховуємо та навчаємо через казку, що сприяє формуванню особистого ставлення дитини до отримання і порушення моральних норм: співчуття до скривдженого, схвалення дій того хто вчинив справедливо.
Вихователі виховують дружні взаємини між дітьми, звичку разом гратися, трудитися, навчатися.

Вчать турбуватися про молодших, допомогати їм. Збагачують дитячий словник ввічливими словами.
Серед методів, які впливають на формування моральних цінностей особистостей слід виділити силу слова.

Використовуємо сюжетні картинки, на яких зображена моральна колізія, яка ще не роз’язана.

Дітям можна запропонувати такі завдання:
- Уяви, що ти учасник ситуації яка зображена на картинці. Розкажи як би ти повівся.
- Заплющ очі і подумки здійсни гарний вчинок у дитсадку, вдома, на вулиці, розкажи про нього.
- Заплющ очі і подумки зроби щось приємне своїм товаришам, вихователеві, бабусі, розкажи, що ти зробив.
Ми вважаємо, що збереження і зміцнення здоров’я – це не просто сукупність засвоєних знань, це стиль життя, адекватна поведінка в різноманітних ситуаціях, серед яких можуть бути надзвичайні та екстремальні. Тому наш дошкільний навчальний заклад веде цілеспрямовану педагогічну роботу по вихованню у дітей навичок самобезпеки та самозахисту дитини в навколишньому. Зусилля всього колективу спрямовані на те, щоб якнайкраще підготувати своїх вихованців до життя, зберегти та зміцнити здоров’я малюків, озброївши їх і знаннями і практичними навичками та вміннями.

Наша мета – навчити дитину повноцінно жити і радіти життю, йти йому назустріч, а не ховатися від нього. Освітньо-виховна робота з дошкільниками проходить в таких напрямках:
- ознайомлення з джерелами небезпеки в довкіллі (природі, середовищі, серед людей та предметів);
- ознайомлення з причинами виникнення небезпечних ситуацій;
- формування розуміння можливості їх запобігання;
- ознайомлення з негативними наслідками нехтування правилами безпеки;
- виховання готовності врятувати та захистити себе;
- формування навичок елементарної першої медичної допомоги.
Спираючись на результати рівня знань дітей щодо формування в них безпечної поведінки, для їх поглиблення, педагогами садка було розроблено перспективне планування по різновіковим групам основ безпеки життєдіяльності, а також:
- тематичні, інтегровані, комбіновані заняття:
- розваги, спортивні свята, Дні здоров’я, тиждень безпеки дітей;
- систематизується ігротека з елементами безпеки життя:
- поповнюється бібліотека з казкотерапії:
- розроблено поради для батьків.

Навчально-виховний процес будується на орієнтуванні особистості вихованців. Педагоги створюють атмосферу довірливості, любові, взаємоповаги. Кожен вихователь у своїй діяльності намагається враховувати індивідуальні особливості вихованців. У вихованців дошкільного закладу на достатньому рівні формуються і базові якості. Велика увага приділяється мовленнєвій активності дошкільнят. Діти залучаються до театралізації, складання розповідей, мовленнєвих ігор. Педагогічний колектив підходить до цієї справи з урахуванням індивідуальних можливостей та здібностей дошкільнят. Ведеться робота в тісному зв’язку з родиною.Більшість малюків у групах працелюбні, справедливі, розсудливі, відповідальні. Для розвитку креативності та творчості дошкільнят в дошкільному закладі ведеться гурткова робота.

Педагоги вищої педагогічної майстерності - це наставники молоді. Вони інформують про нові напрямки виховання, задуми, щот з’являються в педагогічній практиці, проводять виховні заходи, самоаналіз тощо.
З метою вдосконалення педагогічної майстерності вони відвідують методичні об’єднання на яких діляться досвідом, вивчають інноваційні технології, обговорюють моделі нестандартних занять.
Вихователі аналізують, вивчають ускладнення в роботі, займаються самоосвітою проводять відкриті перегляди, семінари - практикуми, ділові ігри з метою набуття власного досвіду роботи.

Адміністрація приділяє велику увагу проведенню атестації педагогічних працівників, що дає змогу виявити їх професійну підготовку, фаховий рівень, відповідність посаді. ЇЇ мета - активізація професійної та творчої майстерності, відповідальності за результати навчання і виховання.
Кiлькiсть переглядiв: 570